Listing 1 - 10 of 165 << page
of 17
>>
Sort by

Book
Rail crew resource management (CRM) : survey of teams in the railroad operating environment and identification of available CRM training methods
Authors: --- ---
Year: 2006 Publisher: Washington, DC : U.S. Dept. of Transportation, Federal Railroad Administration, Office of Research and Development,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Railroads --- Employees --- Training of


Book
Situations de formation et problématisation
Authors: ---
ISBN: 2807354629 2804174107 Year: 2006 Publisher: Brussels, Belgium : De Boeck Supérieur,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ce livre s'efforce de prendre la mesure de l'envahissement du champ pédagogique par ce qu'il faut bien appeler le paradigme du problème. La forme problème hante actuellement les théories et les pratiques de formation. Aussi bien en formation initiale que continue, aussi bien dans les situations d'apprentissage que dans les situations d'évaluation ou d'examen se manifeste aujourd'hui une injonction à se confronter à des problèmes. Cette injonction s'opère de manière plus ou moins directe et se trouve plus ou moins fondée et argumentée suivant d'où elle émane : des instructions officielles, des sciences de l'éducation, des mouvements pédagogiques ou... de l'air du temps. Les situations et dispositifs prétendant favoriser la problématisation prennent actuellement des formes diverses suivant les lieux de formation, leurs destinataires et les objets sur lesquels elles portent (savoirs savants, savoirs émanant de pratiques sociales diverses, savoirs à enseigner, compétences, savoir-être, savoir-faire, attitudes, etc). Ces situations se diversifient également au gré des théories de la connaissance ou de l'apprentissage et dépendent des conceptions de la problématisation de ceux qui les proposent ou les animent. Qu'est-ce que problématiser veut dire ? Que faut-il entendre par situation, compétence, action ? Mais aussi comment les didactiques (et en particulier celles des sciences et des mathématiques) et les pédagogues envisagent-ils la problématisation ? Enfin, comment analyser les situations d'enseignement et de formation se réclamant de la problématisation ? Telles sont les questions auxquelles s'efforce de répondre cet ouvrage qui s'adresse aussi bien aux chercheurs en éducation qu'aux formateurs.

Keywords

Education --- Teachers --- Training of


Book
Competence oriented teacher training : old research demands and new pathways
Authors: --- ---
ISBN: 1281971677 9786611971670 Year: 2006 Publisher: Rotterdam, Netherlands ; Taipei : Sense Publishers,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Internationally leading experts from four continents provide new views and pathways to teacher education and training. How can teachers be effectively and efficiently trained to master the complexity and the process conditions of teaching-learning situations? The chapters as a whole demonstrate that subtle knowledge of the conditions and variables of instructional processes is necessary. They provide new insight into the classroom. But the chapters also stress the necessity of reflection: Teachers have to learn how to judge and justify that knowledge and its use. Reflective behaviour, thus, is seem as the overall goal of teacher education and training The authors are aware that this goal might be classified as “idealistic” and present, therefore, complex examples for successful conducting instructional processes. They open the view on hidden or neglected dimensions of teaching and learning, discuss standards for teacher behaviour, present critical situations together with possible solutions and give hints for the use of technology. Together, these chapters present new perspectives for successful teacher actions and the corresponding preparation for successful instruction.

Keywords

Teachers --- Training of.


Book
Rail crew resource management (CRM) : survey of teams in the railroad operating environment and identification of available CRM training methods
Authors: --- ---
Year: 2006 Publisher: Washington, DC : U.S. Dept. of Transportation, Federal Railroad Administration, Office of Research and Development,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Railroads --- Employees --- Training of


Book
Becoming a psychologist in Australia
Author:
ISBN: 1921513306 9781921513305 9781875378739 Year: 2006 Publisher: Brisbane : Australian Academic Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Drawn from the author's many hours of consultation with prospective psychology students, this book provides definitive guidance to the student who seeks a career in psychology or wishes to use the subject as a foundation for other study. It gives an overview of the various pathways that can be taken to become a professional psychologist and helps the reader to make decisions about where they want to focus their studies. Essential reading for secondary school psychology, as well as psychology undergraduates deciding on career choices.


Book
Training support package determination methodology
Authors: --- ---
Year: 2006 Publisher: Arlington, VA : Armored Forces Research Unit, U.S. Army Research Institute for the Behavioral and Social Sciences,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Weather - 1W0X1.
Author:
Year: 2006 Publisher: [Arlington, Va.] : U.S. Air Force,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Approaches to managing future training
Authors: ---
Year: 2006 Publisher: Arlington, VA : U.S. Army Research Institute for the Behavioral and Social Sciences,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The TWI workbook : essential skills of supervisors
Authors: ---
ISBN: 1563273152 Year: 2006 Publisher: New York : Productivity Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

p Readers of b i The TWI Workbook /i /b will be able to perform detailed step-by-step methods for the three most essential tasks people in management positions must perform: the ability to teach someone to do a job, the ability to improve on those jobs, and the ability to build positive employee relationships with the people they lead. /p


Book
Être enseignant : magister ?: metteur en scène?
Authors: ---
ISBN: 2807355056 2804178854 Year: 2006 Publisher: Brussels, Belgium : De Boeck Supérieur,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

« Il est devenu difficile de continuer à être un « magister » avec ces étudiants-là et dans ce contexte-là » (G. Bajoit). Face à ce constat, des enseignants s'interrogent sur la relation entre « celui qui sait » et « celui qui apprend ». Ils décident un changement en profondeur, mais sont confrontés à de multiples questions : Pourquoi changer ? Que changer ? Quels dispositifs mettre en place ? Comment faire évoluer les métiers d'étudiant et d'enseignant ? Quelle efficacité espérer de ce changement ? Comment évaluer les acquis des étudiants ? Le changement pédagogique est-il possible et durable ? L'ouvrage propose sept chapitres articulés autour de ces sept questions. Chacune d'entre elles est introduite par une situation vécue dans le cadre d'une réforme vers une pédagogie active par problèmes et projetsmise en place dans une école d'ingénieurs. Des enseignants réagissent et se positionnent par rapport à cette situation. Ils partagent ce qu'ils ont eux-mêmes appris, souvent au prix d'efforts intenses. Des conseillers en pédagogie universitaire et des chercheurs en éducation alimentent cette table ronde à partir de leur expertise. Une synthèse clôture chaque question et propose des pistes de réflexion. Le lecteur cheminera dans cet ouvrage en fonction de ses propres interrogations. Un directeur d'études pourrait être plus intéressé par la formation des enseignants ; les membres des organes de décision, par le bilan ; les enseignants, par la construction de dispositifs…

Listing 1 - 10 of 165 << page
of 17
>>
Sort by